miercuri, 2 mai 2012

Ibiza - atmosferă mediteraneană

Vara trecută în Iunie am avut ocazia unei excursii, mai mult în scop de muncă, în renumita insulă a distracţiei şi marilor cluburi de noapte din Europa. Departe de mine gândul să descriu aici viaţa de noapte, cu promiscuităţile şi micile ei ilegalităţi. Am intrat şi eu odată la Amnesia, unul din celebrele cluburi (are o capacitate de cateva mii de persoane) aşa din curiozitate, şi cu asta gata. M-am bucurat în schimb de minunatele peisaje litorale ale insulei, cu stânci intrând în mare, peşteri semi-scufundate, insuliţele presărate aproape de ţărm, apa incredibil de curată, de un albastru turcoaz cu o vizibilitate de peste 2 metri în adâncime unde bancuri de peşti înotau nestingheriţi şi indiferenţi faţă de curioşii turişti sau scufundători care îi priveau îndeaproape.

Accesul pe insulă l-am făcut via feribotul ce leagă Barcelona de orasul Ibiza (Eivissa - cum îl numesc localnicii în dialectul balearic, foarte apropiat de catalană), cu oprire în Plama de Mallorca. Am ajuns la escala noastră în Mallorca puţin după rărăritul soarelui, un moment cât se poate de prielnic pentru a ne bucura de peisajul din jurul nostru:



Câteva ore mai târziu intram în golful portului din Ibiza, falnic supravegheat de cetatea medievală (Dalt Vila, adică "Oraşul de sus"):



Momentele libere ale zilelor, şi au fost destule, mi le-am petrcut prin mici excursii de explorare a zonei, pe ţărmurile stâncoase, fotografiind peisaje şi floră şi faună locală:




Alteori stăteam ore întregi să fotografiez prin apa puţin adâncă creaturile marine. (din păcate nu am aparatură necesară, aşa că trebuia să aştept momentele prielnice când reflexia luminii în valurile mişcătoare era minimă):








Seara mă delectam din nou minunatele pesaje de apus:


O altă variantă de petrecere a timpului liber mi-o găseam rătăcind prin stăzile înguste ale cartierului medieval sau prin localităţile cu aspect rural şi foarte specific de pe insulă. dar despre astea, într-o postare viitoare.














Un comentariu:

Despre mine

Baia Mare, Maramureş, Romania
Născut la Baia Mare, Maramureş, România. Absolvent al Facultăţii de Chimie (1995) şi a Academiei de Muzică Gh. Dima (2007) ambele la Cluj. Pasionat de excursii si natură încă din copilărie; fotografia a venit puţin mai târziu, în adolescenţă, în principiu ca accesoriu în excursii, devenind în timp o pasiune la fel de importanta precum ieşirile în natură. Azi orice excursie fără un aparat foto la mine mi se pare inutilă.