vineri, 19 decembrie 2008

amintiri din vară (1)

Şi pentru că ziua de astăzi se desfăşoară ca un perpetuu crepuscul cenuşiu, mai bine voi rememora câteva ieşiri în natură de azi-vară. Cum ar fi de exemplu o tură după ceva ciuperci (una dintre pasiunile mele e culesul de ciuperci) în zona Lacului Mogoşa. Pentru cei ce nu stiu, Lacul Mogoşa se află în masivul Gutâi, la cca. 800 m altitudine, sub vîrful şi pârtia de schi Mogoşa. E de natură antropică. Zona este un centru de atracşie turistică, fiind asaltată fiecare weekend în special de localnici. Norocul meu, m-am dus acolo în mijlocul săptămânii, evitând aglomeraţia şi toate tipurile de poluări pe care aceasta le aduce (gunoaiele rămase de la picnic, poluare fonică, etc, etc).


E drept, nici ciuperci n-am prea găsit, dar m-am ales cu aer curat, linişte şi ceva fotografii.




Printre puţinele ciuperci găsite, am întâlnit câteva interesante, cum ar fi acest Meripilus giganteus, o ciupercă de talie mare care creşte pe lângă sau câteodată chiar pe cioate de fagi bătrâni. Din păcate nu este comestibilă, cu toate că miroase îmbietor; are însă un gust fooooarte amar.




Neavând destule ciuperci prin preajmă pentru a-mi ocupa timpul şi umple coşul, am ales să mă dau după gâze, care mişunau la greu prin zonele poienite, profitând de vremea grasă (cald şi umed) din perioada aceea. Unul din fluturi chiar s-a lăsat convins să stea cuminte în faţa aparatului meu foto:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Baia Mare, Maramureş, Romania
Născut la Baia Mare, Maramureş, România. Absolvent al Facultăţii de Chimie (1995) şi a Academiei de Muzică Gh. Dima (2007) ambele la Cluj. Pasionat de excursii si natură încă din copilărie; fotografia a venit puţin mai târziu, în adolescenţă, în principiu ca accesoriu în excursii, devenind în timp o pasiune la fel de importanta precum ieşirile în natură. Azi orice excursie fără un aparat foto la mine mi se pare inutilă.